Jopio-tje.reismee.nl

Eerste update: warm, mooi en relaxed!

Hallo allemaal,

daar zin we dan eindelijk met een update. Duurde even voor we een goede internetverbinding hadden gevonden.
De vliegreis ging helemaal prima, op tijd vertrokken en in tegenstelling tot mijn eerdere rekensom was het 'maar' 9 uur vliegen. Onderweg 2 films gekeken en een documentaire over het ontstaan van Starbucks. Erg interessant. Exact om 1700 locale tijd landden we in Punta Cana. Op de trap naar buiten sloeg de warmte als een warme deken om ons heen. Klein stukje lopen naar de bagageband. Helaas deden de koffers er wat langer over want na bijna een uur kwamen ze al binnenrollen....
Daarna via de kras-muts (even uitleggen: deze reis is met Arke, maar op de eerste reizen die Annelies en ik maakten met Kras, hebben we onderling de term 'kras-muts' in gebruik voor elke tour operator mevrouw die ons ontvangt) naar de bus. Slechts een kwartiertje rijden langs niet zo heel boeiende wegen naar een prachtig groot complex. IFA Villas Bavaro Beach dus. Inchecken, kamer in de buurt van het strand, met uitzicht op een bos van palmbomen. Van die echte hele grote/lange. Het is prachtig groen hier, vooral dankzij het feit dat er elke dag wel even 5 minuten regen is. Dit in tegenstelling tot bv. Curacao waar het veel droger en meer dor is.
Na douchen en omkleden verkennen we voor de eerste keer het restaurant. ZIet er prima uit, het eten is heerlijk en de locale mensen zijn heel vriendelijk en aardig. Je voelt je erg welkom.
Locaal is het nu 9 uur ,dus voor ons gevoel (en de NL tijd) is het al 3 uur 's nachts. We tollen op onze benen en gaan dus maar snel naar bed. Dan maar een dagje langer last van jetlag.

Vrijdagochtend instructie/informatie van de kras-muts. Die we echter bij deze bij haar echte naam Esther zullen noemen want het is echt met afstand de allerbeste hostess die we ooit hebben gehad. Zeer veel informatie, erg adrem en grappig, kortom zeer nutig. Ze vertelt van alles over excursies, over dingen van het land, over wat je wel en niet moet doen. Helemaal top. Morgen mogen we alles reserveren wat we willen doen. Eerst maar eens naar het prachtig witte strand met palmbomen (foto's komen de volgende keer!!) en daar lekker relaxed luisteren naar de zee, de Caribische muziek op de achtergronn en genietend van een drankje en een goed boek. Uitrusten dus!!
Je kunt je hier 3x per dag volproppen in het restaurant, wat sommige gasten ook zichtbaar doen. Wij houden ons erg in en eten vooral veel fruit. Ik doe zelf bij alles ook nog veel tomaten, komkommer en sla, dus vitamientjes genoeg. Overigens moet je hier in de bars even opletten. Als de barman vraagt of je veel vitaminen in de drankje wil, bedoelt hij rum! Locaal gebrouwen, erg lekker en ook erg heftig

Laughing

Het is vandaag natuurlijk ook nog eens de verjaardag van Annelies. Vanochtend werden we wakker gebeld door mijn moeder die even het tijdverschil vergeten was. En de smsjes stroomden ook binnen bij Annelies, erg leuk! In de avond willen we nog naar het theater waar een show wordt gegeven. De vermoeidheid (ook een beetje veroorxzaakt door drankgebruik....) slaat echter opnieuw toe dus rond 11 uur rollen we ons bedje in.

Vandaag (zaterdag) hebben we 4 excursies geboekt. Twee om het binnenland en de locale bewoners beter te ontdekken en twee om bounty eilanden te bezoeken, te snorkelen en andere avonturen waar ik later over zal vertellen.
Ook de beste plek ontdekt waar je gratis kan internetten en dit verhaal dus tot stand komt.

Vandaag is het tamelijk benauwd, zo'n 32 graden. Misschien gaat het onweren. Het schijnt dat er een nieuwe orkaan aan komt (blijkbaar weer een meisjesnaam met een K, waar die Joop storm gebleven?) maar die zal 500 km ten noorden langskomen, dus niet echt last van.

Goed, tot zover. Reacties zijn welkom. Morgen nog een rustig dagje, en maandag de eerste excursie. Overigens gaan we niet met een auto rondtoeren dat werd afgeraden. Weinig te ontdekken en beetje onveilig door de rijstijl van de locals.).

groetjes van Annelies en Joop

Dennis

Die Joop storm zit in IFA Villas Bavaro Beach toch? ;)

Astrid

Klinkt goed allemaal. Hier was het vandaag (zaterdag) ook weer eens tropisch warm Heerlijk!!!
Veel plezier samen.

Ben en Claudia

Pff klinkt warm maar ook erg mooi. Jullie zijn heel wat van plan. Leuk! ben benieuwd.
Groetjes.