Jopio-tje.reismee.nl

Regen en meer

Hier nog een extra nieuwsbulletin. Zoals we al vaker beschreven is dit land prachtig groen. Door de prettige temperaturen en de korte buitjes die bijna elke dagen vallen. Korte buitjes, dus 5 tot 15 minuten. Prima toch.
Vandaag (maandag) was het even anders. Het begon nog zonnig, dus we zaten aan het relax zwembad. Even uitleggen, er zijn hier 3 zwembaden en het strand natuurlijk. Ieder zwembad heeft een thema: rustig en romantisch, druk en energiek en jonge ouders met kinderen. En tja, op het strand loopt alles door elkaar. Maar goed om een lang verhaal iets korter te maken, wij zaten dus bij het rustige zwembad, waar ze overigens de lekkerste koffie en cocktails maken, maar dat ter zijde.

Het druppelde wat, overgaand in een buitje. Niks aan de hand, even naar de bar voor een heerlijk kopje Spanish coffee. Al snel weer droog, dus terug naar de ligstoelen. Rond de middag lekker eten bij Pikolo de pizzeria. Even uitleggen: er is het grote restaurant, dan het iets kleinere strand restaurant en dan de pizzeria waar je vanaf 12 uur 's middags tot half 7 's avonds stukjes pizza kan halen of er even kan gaan zitten met een drankje. Afijn, wij zaten net het tweede stukje pizza weg te werken toen het weer begon te druppelen. Nou ja, iets harder eigenlijk. Nog niks aan de hand, even schuilen onder afdakje en het laatste stukje pizza eten. En daar leek de regen al weer te stoppen. Dus we liepen naar de open receptie ruimte (even uitleggen: het hotel/resort bestaat uit vele delen; receptie ruimte centraal en daarom heen diverse gebieden met wandelpaden verbonden, met gebouwen van 2 verdiepingen van zo'n 10 kamers. Dat is het Village deel, want er is ook nog een Villa deel, dat uit bungalowtjes bestaat, beetje Center Parcs-achtig ,dus daar hebben we het verder niet over.

Anyway (bent u daar nog?) we liepen door de receptieruimte naar buiten via het Café Dominica (al eerder beschreven dus daar begin ik niet meer over) terug naar het rustige zwembad. Zeker nog wel 10 minuten daar gezeten en potverdorie begint het al weer te druppen. Het café was dichtbij dus maar even schuilen, leesvoer mee. En boem knal daar was de donder. En er brak een ware hoosbui los. Een hele echte tropische regenbui! En die heeft dus 3,5 uur geduurd. Wow. Twee kopjes koffie en twee cocktails verder leek het wat op te klaren. Dus gingen onze dappere helden hun handdoeken halen die zielig de hele middag bij het zwembad in de regen hadden gelegen. Drijfnat dus. Met z'n tweeën elke handdoek uitgewrongen en over de arm om naar de kamer terug te gaan. Die dus (als het te moeilijk wordt, even teruglezen wat ik over de locaties en gebieden heb verteld) heeeeel ver van het café gesitueerd is. Onderweg druppelde het nog steeds, de handdoeken werden steeds zwaarder en de stenen (soort marmeren kinderhoofdjes) waren zo glad dat je alleen op blote voeten kon lopen. In de kamer aangekomen waren we weer drijfnat. Nou ja, alles uit, even lekker douchen (weer nat) en daarna tijd om een dwaas verhaaltje te schrijven.
Probeer het straks nog even op de site te knallen, het is nu 18:30, dus al nacht in Nederland. Morgen hebben we weer een excursie en is er geen tijd voor internet. Dus vandaar.

Nou toedeloe allemaal
uw raindancer en zijn squaw

p.s. helaas geen foto's bij dit natte verhaal

Ben

Wat een sappig (of soppig?) verhaal heb je er weer van gemaakt !

Frank

Hier in Nederland bevinden we in de natste zomer in 100 jaar, die 3,5uur is daar een eitje bij ;-)