Jopio-tje.reismee.nl

Vertrek en epiloog

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. En helaas is de tijd van gaan nu bijna gekomen.
We gaan vandaag dit mooie land verlaten. En zijn vriendelijke bewoners. Onze kamer hebben we verlengd tot 16:00 uur zodat we in de middag nog kunnen douchen en zo.
Helaas heb ik een klein fysiek probleempje opgelopen. Zonder al te veel in details te treden kan ik melden dat het te maken heeft met frequent toiletbezoek

Undecided
Dat wordt nog spannend in het vliegtuig.
De koffers zijn al ingepakt, toch gaan we deze dag nog wel als vakantie beschouwen. Zo meteen naar het strand of zwembad om nog een laatste keer te genieten. De zon is vandaag weer volop aanwezig.
Arke had een bijzonder upgrade aanbod waardoor we voor een klein bedrag onze plaatsen in het vliegtuig hebben gewijzigd naar Premium Comfort, zeg maar de Business class van Arke. Gaan we dat ook eens meemaken. Je schijnt daar wel erg vertroeteld te worden. En misschien kan ik dan ook eens slapen in een vliegtuig want dat is me tot nu toe nooit gelukt.

Even wat gegevens: we worden om 18:00 lokale tijd opgehaald met de bus. Het vliegtuig vertrekt om 21:10, vlucht OR344. We vliegen via Jamaica (tussenlanding op Montego Bay) en worden vrijdagmiddag om 16:00 uur op Schiphol verwacht, Daar zal dan ongetwijfeld Jeroen op ons staan te wachten. De vliegtijd is me een beetje onduidelijk. De heenreis was 9 uur, de terugreis schijnt dus 19 uur min 6 uur tijdverschil is 13 uur te duren. Dat lijkt me ondanks de tussenstop wel heel lang.
We zullen zien.

Goed, iedereen erg bedankt voor het lezen van en reageren op deze vakantie blog.

Cool

We zien jullie allemaal vrijdag (of later) weer in het ongetwijfeld koude Nederland.

Hartelijke groeten,
Annelies en Joop
vanuit de Dominicaanse Republiek

Hoi Joop & Annelies.

Alles goed verlopen? Ben zeer nieuwsgierig haha, naar de premium, aangezien wij nu een level lager hebben; de comfort. Premium was aardig aan de prijs. Was het daadwerkelijk 13 uur vliegen?

Mvg,

Anton

En natuurlijk de prijzen van de excursies, valt daar mee te onderhandelen aangezien we met ze zessen zijn. Sorry voor de vele vragen maar word zo enthousiast van jullie verhalen :)

Mvg,
Anton

Ps. Wij vertrekken 2 feb voor 16 dagen in een superior room. Hadden jullie die ook? Beviel deze?

Joop

Hallo Anton,
hier de antwoorden:
- Premium ging niet door omdat Arke met een ander vliegtuig kwam met minder plaatsen. Het was een actie, je kon voor 60 euro pp upgraden.
- De terugreis ging via Jamaica, eerst 1,5 uur vliegen, daarna 45 minuten aan de grond en daarna 9 uur vliegen naar NL. Viel dus mee.
- De excursies hebben we via de Arke mevrouw (Esther) geregeld, dan heb je met vaste prijzen te maken. We betaalden 99 tot 119 dollar pp. Je kunt ook lokaal excursies boeken of vooraf via internet.
- We hadden ook een superior kamer op het Village deel. Dan zit je overal dichtbij. Het villa deel is verder weg en een beetje Center Parcs achtig...
Heel veel plezier in februari!

mvg,
Joop en Annelies